تبلیغات
English Text - سیاست های مک دونالد (متن انگلیسی با ترجمه فارسی)
 
English Text
در اینجا ترجمه ای درباره سیاستهای کلی و راهبردی شرکت عظیم مکدونالد قرار می دهم که اخیرا ترجمه کرده ام.
 

Employment Opportunity

Foreign enterprises are often reluctant to hire locals in their companies, specifically at the managerial positions, however, McDonald's research concluded that in order to survive the brutal Indian government, it would have to hire locals as cashiers, cooks, managers, etc., as well as provide jobs for the country's agricultural workforce. In fact, McDonald's outsources its products to several Indian companies throughout India. This provides evidence to the Indian government that McDonald's is not only customer friendly, but also employee friendly.

 

فرصت شغلی

سرمایه گذاران خارجی اغلب تمایلی به  استخدام افراد بومی ، خصوصا در پست های مدیریتی در شرکت هایشان ندارند.  مک دونالد به این نتیجه رسید که جهت حفظ ادامه کار علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی در بخش نیروی کار کشاورزی ، باید مبادرت به استخدام صندوق داران ، آشپزان و مدیران و دیگرافراد بومی  نیز نمایند. در نتیجه مک دونالد محصولات خودش را از طریق شرکتهای مختلفی از سراتاسر هند تامین نمود. با این اقدام به دولت هند نشان داد که مک دونالد نه تنها دوستار مشتریان است بلکه دوستار کارگران و کارمندان نیز می باشد

 

Environmental Friendliness

In order to achieve a positive reputation, as well as follow local and national policies of a country, McDonald's tries to establish services that are environmentally friendly. India is an example where the company provides financial contributions and sponsors several community related activities in order to promote environmental protection. This is primarily seen within schools; thus indicating that the company also supports local schools

 

مک دونالد در راستای کسب شهرت و اعتبار مثبت به همان نسبت سیاست گذاریهای ملی و وطنی یک کشور سعی نموده است  تا خدماتی که از لحاظ محیطی دوستانه باشد را ارائه  کند.  به طور مثال با حمایت  مالی سازمانهایی که در ارتباط با  فعالیتهای در راستای ارتقاء حفاظت محیط زیست هستند اقدام نماید. به طور مثال این فعالیت ها از مدارس آغاز شده است و نمایانگر این بوده است که این شرکت از مدارس محلی نیز حمایت می کند.

 

Corporate Citizenship

In order to better its reputation, this multinational firm gives back to the local citizens in all countries it operates. For example, the company provides several financial donations to local organizations. This is one way to encourage consumers to eat at its restaurants, as it is an incentive that is used to spread the name.

 

در راستای افزایش اعتبار این شرکت چند ملیتی به شهروندان کشورهایی که در آنجا فعالیت دارد مسترد شده است. به طور مثال این شرکت کمک های بلاعوضی را به سازمانهای محلی کرده است.  این اقدام علاوه بر تشویق مشتریان برای صرف غذا در رستورانهای آنها به عنوان محرک و انگیزه ای جهت  گسترش نام آن می باشد.

 

Pricing

As the value of currencies varies worldwide, McDonald's is often forced to change its pricing strategy in accordance to its target market. For instance, the value of a Big Mac varies worldwide (see Chart 1). In Switzerland, the Big Mac is valued $.60 over the U.S. (price base of the product). However, in China, it is undervalued by $0.60 in comparison to the price of the Big Mac in the U.S. It seems that the company tries to maintain a price range on all its products based on the location, income distribution and it is for this purpose that the company opens up most of its restaurants in major cities such as New Delhi, Shanghai, Beijing, and so on. Its primary goal is to initially attract middle and upper class citizens, as they can afford McDonald's prices. After this, they slowly target the lower middle class citizens. In the United States, for example, the restaurant chain has appealed equally well to all classes ranging from the poor to the upper class; however, its popularity continues to be among the lower, middle and upper middle class.

 

 

قیمت گذاری

 

 از آنجائیکه ارزش پول رایج در سرتاسر جهان متفاوت است ،  اغلب مک دونالد مجبور به جایگزینی استراتژی قیمت گذاری مطابق با اهداف بازاربوده است. به طور مثال ارزش یک  Big Mac در سرتاسر جهان متفاوت است . در سوئیس  این قیمت  بالاتر از آمریکا به قیمت60  دلار می رسد ( قیمت بر اساس محصول است).  با این حال در چین در مقاسیه با قیمت این غذا در آمریکا به زیر 60 دلار می رسد.

به نظرمی رسد که شرکت در تلاش است تا با حفظ یک رنج قیمتی در تمام محصولات خود  طبق موقعیت ، درآمد و توزیع اقدام کند و به همین هدف بوده است که شرکت به افتتاح رستورانهای خود در شهرهای بزرگی مانند دهلی نو ، شانگهای ، پکن و غیره  مبادرت نموده است.

هدف اولیه جذب شهروندان متوسط ومرفه بود که استطاعت مالی قیمت های مک دونالد را داشته باشند .بعد از آن به آهستگی  هدفشان متوجه  شهروندان کم درآمد شد. به طور مثال در آمریکا ، به طور یکسان  رستورانهای زنجیره ای بخوبی تمام اقشار کم درآمد  ، متوسط تا مرفه را جذب کرده است .

 

 

CHALLENGES THE MCDONALD'S HAS OVERCOME

 

The company has grown through several challenges that have come its way, including adapting to its local environments; this is an on going challenge that it will face as it continues to open up more restaurants worldwide. However, the biggest challenge the firm faced was in 2001, when the company had hit a low point, specifically with the new fad of eating healthy.

 

This was primarily seen in its home country, the United States. This fad continues today, and as a result, McDonald's became one of the least visited fast food restaurants. In fact, Subway increased in sales due to its low calorie subs that were available. After 2001, the company changed its strategy: instead of opening more stores, the firm decided to change its menu by introducing healthier meals (see chart 2a). In fact, the company took a big dip in profits from 2000-2002. However, since its introduction of the new menu, consisting of fruit snacks for children, and healthier meals for adults, such as the grilled chicken flatbread, the company has begun to increase its revenues from the previous slow years.

 

 

چالشهایی که مک دونالد بر آنها غلبه کرده است

در مطلب بالا اشاره شد که مک دونالد در مسیر خود با چندین چالش از جمله تطبیق دادن رستورانهای خود با محیط های محلی  در سر تاسر چهان روبرو بوده است. با این وجود بزرگترین چالشی که شرکت با آن مواجه بوده است به سال 2001 بر می گردد و زمانی بود که به پایین ترین میزان سودآوری خود خصوصا با گرایش و اقبال عمومی به خوردن غذاهای سالم رسیده بود. این کاهش در مرحله نخست در  کشور خود مک دونالد یعنی ایالات متحده آمریکا اتفاق  افتاد. در حقیقت  بین سالهای 2004-2000 سراشیبی بزرگی در کسب سودآوری قرار گرفت. با این وجود از زمان معرفی منوی غذایی جدید که شامل اسنک های میوه ای برای کودکان و وعده های غذایی سالم تر برای بزرگسالان نظیر مرغ بریان می گردید شرکت شروع به افزایش عایدی از  پس روند کند سودآوری سالهای گذشته نمود.




نوع مطلب : عمومی، 
برچسب ها : سیاست های مک دونالد،





تبلیغات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
 
 
بالای صفحه